1 Mart 2016 Salı

Parıltı Avcısı

Bu aralar karşılaştığım tüm çocukların gözlerine bakıyorum.Bir teori ürettim de ispatına çalışıyorum. İspatlarsam ne olur? Bilim dünyası bir adım ileri mi gider? değil tabi ki.Kendimce güzel bir gözlem olacak hepsi bu. 

Teorim şu: Zeki çocukların gözlerinde her çocukta rastlamadığım değişik bir parıltı var.Bu çocukların anlama, kavrama, detayı hatırlama, dikkat süreleri gibi bilişsel becerilerinin de karşılaştırdığım diğer çocuklara göre daha iyi olduğunu fark ettim. Bir de sosyal becerileri daha yüksek oluyor ve liderliği de üstleniyorlar. Bu yüzden şimdi her çocuğun gözlerinde o değişik parıltıyı arıyorum. Bazılarında buluyorum, bazılarında rastlamıyorum. O parıltıyı bulunca da imkan buldukça gözlemliyorum.

Küçük gözlemlerimi yaparken çocukların halleriyle de eğleniyorum.Bir de arınma gibi.. Masumluklarını görünce arındığımı hissediyorum ya da güzel gülüşleriyle mutlu oluyorum. 

Bakalım parıltı avcısı olarak, bundan sonraki yeni parıltımı hangi çocuğun gözlerinde yakalayacağım. Yakalayamazsam da  gülüşlerini izlerim en azından :)




9 yorum:

  1. Açıdandır o parıltı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Açıdan mı değil mi bilmem ama var öyle bir parıltı :)

      Sil
    2. Kreşte öğretmenliğe başladım, parıltıyı bilemem de muhteşem bir enerjileri onu gözlemleyebildim. Parıltı diye bahsettiğin şey odur belki de. Diğerlerinin de çok güzel enerjileri var ama zeki çocuklarınki bir farklı.

      Sil
    3. Yeni işin hayırlı olsun diyelim ilkin. Sonraa enerji de olabilir ama parıltı konusunda ısrarcıyım :)

      Sil
    4. Bugün özellikle baktım bizim çocuklar sümüğünü yiyordu :D

      Sil
    5. Ağzının tadını bilen burnunun pisliğini yer diye bi laf var. Senin çocukların damak zevki bir harika o vakit :D

      Sil
    6. Hepsi adeta birer gurme :)

      Sil
  2. Gözleminiz doğru. Ve bu öz güvenli başlanğıç ağır depresyon travma yaşamazsa ömür boyu sürüyor...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle galiba. Daha henüz uzun süreli bir gözlem fırsatı yakalayamadım.

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...