2 Nisan 2016 Cumartesi

MOMO

Uzun zaman önce bir arkadaş tavsiyesiyle başladım bu kitaba. Daha önce hiçbir kitabını okumadığım yazarın hayal dünyasını satır satır takip etmek güzeldi. Hele ki bu hayal dünyasından, gerçek dünyaya dair çıkarımlar yapınca  daha da güzel oldu.

Momo, Michael Ende tarafından kaleme alınmış çok tatlı bir kitap.Türü fantastik sayılabilir. Ayrıca dili basit ve yalın. İnsan sıkılmadan okuyor. Bu yüzden geniş bir okuyucu yelpazesi vardır sanırım. Çünkü çocukların da bir şekilde zevk alarak okuyabilecekleri bir kitap. Büyükler içinse daha derin anlamlar içeriyor. 

Kitaba ismini veren, kitabın baş karakteri Momo adlı küçük bir kız. Momo ne bir aileye sahip ne de bir eve. Kasabada yaşayanların ona sahip çıkmasıyla yaşamını sürdürüyor. Herkes onu çok seviyor ve dertlerini ona anlatıyorlar. Çünkü Momo çok iyi bir dinleyici. Hatta yazarımız der ki; "Momo'nun hiç kimsenin yapamayacağı şekilde başardığı şey şuydu: dinlemek..Çok az kişi gerçekten iyi bir dinleyicidir." 

Kitapta insanların zamanlarını çalan duman adamlar, çalınan zamanlarıyla yaşamaya alışan mutsuz insanlar ve onları eski hallerine döndürmeye çalışan bir garip kız Momo'nun hikayesini okuyacaksınız.Bol bol zaman kavramını sorgulayacaksınız. 

Benim düşüncelerime gelirsek kitabın fiziksel yapısını sevdim.Kitabın sayfaları krem renkli ve saman kağıdı gibi bir dokuya sahip. Yazılar ise bordo renkte. Bu yapıdaki kitapları okumayı seviyorum.Daha samimi geliyor nedense. Kitabı ilk bitirdiğimde biraz basit olduğunu düşünmüştüm. Sonraki zamanlarda kitapta yaşananlarının gerçek hayatta karşıma çıkması sık sık kitabı hatırlamama sebep oldu. Anladım ki basit bir kitap değilmiş. Yeni yeni özümseyebildim. Bu kitabı okumanızı tavsiye ederim. Hayatta çok yerde karşınıza çıkıp aklınıza gelecektir.

Bir kaç alıntıyla bitireyim...

  "Onu ölçmek için saatler ve takvimler yapılmıştır ama bunlar hiçbir şey ifade etmez. Herkes çok iyi bilir ki bazen bir saatlik süre insana ömür kadar uzun gelirken, bazen de göz açıp kapayıncaya kadar geçip gider. Çünkü zaman yaşamın kendisidir. Ve yaşamın yeri yürektir."

"  Gözleriniz görmeye, kulaklarınız duymaya yarıyorsa, insan yüreği de zamanı algılamaya yarar."

  "Hayatta en tehlikeli şey gerçekleşmiş hayallerdir.Artık hayal edecek hiçbir şeyim kalmadı.Bu cehennemden farksız."


4 yorum:

  1. Hu hu buracığa bir yorum bırakmıştım geldi mi ki acep? Bu vakte ses çıkmadığına göre galiba yolda kaldı bizimki.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumun gelmedi daha once ben bi yollara bakayim :)) bu arada okumus muydun bu kitabi?

      Sil
    2. Evet okumuştum. Ve de çok severim. Küçük prens ününden bir parça momo'ya verse kardeş kardeş birlikte popüler olsalar, ne kadar hakkıdır momocuğun diye düşünürüm hep ^^

      Sil
    3. Tam küçük prens tadında bir kitap gerçekten azıcık daha ünü de hak ediyor :))

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...